1903 දී හෙන්රි ෆෝඩ් සහ සහායක ආයෝජකයින් 11 දෙනෙකු විසින් ආරම්භ කරන ලද ඇමරිකානු මෝටර් රථ සංස්ථාව වන ෆෝඩ් මෝටර් සමාගම. 1919 දී සමාගම නැවත සංස්ථාගත කරන ලද අතර ෆෝඩ්, ඔහුගේ බිරිඳ ක්ලාරා සහ ඔහුගේ පුත් එඩ්සෙල් පූර්ණ හිමිකාරිත්වය ලබා ගත්හ. ඔවුන්, ඔවුන්ගේ උරුමක්කාරයන් සහ ෆෝඩ් පදනම (1936 පිහිටුවන ලදි) 1956 ජනවාරි වන තෙක් එකම කොටස් හිමියන් විය. සමාගම මගී මෝටර් රථ, ට්රක් රථ සහ ට්රැක්ටර් මෙන්ම මෝටර් රථ අමතර කොටස් සහ උපාංග නිෂ්පාදනය කරයි.
මුල් ඉතිහාසය: Model T and assembly line

හෙන්රි ෆෝඩ් 1896 දී ඩෙට්රොයිට් හි පිහිටි ඔහුගේ නිවස පිටුපස සිය පළමු පර්යේෂණාත්මක මෝටර් රථය සාදන ලදී. ෆෝඩ් මෝටර් සමාගම පිහිටුවීමෙන් පසු පළමු ෆෝඩ් මෝටර් රථය 1903 ජූලි මාසයේදී මැක් ඇවනියු කම්හලේදී එකලස් කරන ලදී. සාර්ථක Model T හඳුන්වා දෙන ලදී.
මෙම මෝටර් රථය සඳහා ඇති ඉල්ලුම කොතරම්ද යත් ෆෝඩ් විසින් ප්රමාණවත් තරම් නිෂ්පාදනය කිරීම සඳහා නව මහා පරිමාණ නිෂ්පාදන ක්රම දියුණු කරන ලදී.
1911 දී ඔහු කර්මාන්තයේ පළමු එක්සත් ජනපද ශාඛා එකලස් කිරීමේ කම්හල (මිසූරි හි කැන්සාස් නගරයේ) පිහිටුවා සමාගමේ පළමු විදේශීය නිෂ්පාදන කම්හල (එංගලන්තයේ මැන්චෙස්ටර් හි) විවෘත කළේය; 1913 දී ඔහු මෝටර් රථ සඳහා ලොව පළමු චලනය වන එකලස් කිරීමේ මාර්ගය හඳුන්වා දුන්නේය;
1914 දී ශ්රම පලදායිතාව තවදුරටත් වැඩිදියුණු කිරීම සඳහා ඔහු පැය 8 ක දිනකට ඩොලර් 5 ක දෛනික වැටුප හඳුන්වා දුන්නේය
සමාගමේ පළමු ජාත්යන්තර විකුණුම් ශාඛාව 1908 දී පැරිසියේ විවෘත විය. 1914 මැද භාගය වන විට ලෝකයේ මාර්ගවල Model T 500,000 කට වඩා තිබුණි; 1923 වන විට සමාගම ඇමරිකාවේ මෝටර් රථවලින් අඩකට වඩා නිෂ්පාදනය කරමින් සිටියේය; 1920 දශකය අවසන් වන විට ෆෝඩ් සතුව යුරෝපය, ලතින් ඇමරිකාව, කැනඩාව, ආසියාව, දකුණු අප්රිකාව සහ ඕස්ට්රේලියාව යන රටවල විදේශීය එකලස් කිරීමේ කම්හල් 20 කට වැඩි ප්රමාණයක් තිබුණි. ෆෝඩ් ලෝකයේ වඩාත්ම හුරුපුරුදු මෝටර් රථ නිෂ්පාදකයා බවට පත්විය.
1927 දී අවසාන මොඩල් ටී සහ පළමු නව මොඩල් ඒ නිෂ්පාදනය කරන ලද අතර 1932 දී පළමු ෆෝඩ් වී -8 නිපදවන ලදී. 1922 දී ෆෝඩ් විසින් සුඛෝපභෝගී ලින්කන් නිෂ්පාදනය කරන ලින්කන් මෝටර් සමාගම (1917 දී ආරම්භ කරන ලදී). 1938 දී ෆෝඩ් විසින් පළමු මර්කරි මෝටර් රථය මධ්යම ප්රමාණයේ මෝටර් රථයක් හඳුන්වා දෙන ලදී.